Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2014 23:15 - Фейлетон по преживяно
Автор: kerkenez Категория: Политика   
Прочетен: 1422 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тъкмо съм се замислил какво да излъжа жената за трийсетте лева, дето ги дадох за „Еврофутбол“, в грубо нарушение на семейната бюджетна рамка, и си карам кротко с шейсе в най-дясната лента и хоп – изскача ми някакъв маркуч с палка и ми маха да спра. Предъвквам набърже току що отхапаното парче баничка и с леко блажни пръсти завъртам волана накъмто мантинелата. Спирам стреснато и се чудя, какво ли може да съм нарушил, дорде си мисля за глупости зад волана. Дългуча се приближава, смъквам стъклото и пред мене изгрява глуповатата физиономия на мургав катаджия, който ми се струва странно познат. Глуповатото лице се представя:
- Сметник Лаков, слезте ако обичате от колата. Мисля си, че не съм чул правилно.
- Извинете, сержант ли казахте? - питам сконфузено. 
- Сметник бе! Ти да не си глух? 
Опулвам се недоумяващо и в спонтанен порив за разтопяване на ледовете го питам миролюбиво:
- Аз вярно, че отдавна съм ходил в казармата и сигурно много неща са се променили, ама това звание да не е нещо от НАТО? Не съм го чувал до сега.
- Ще ти дам аз едно „НАТО“, аха – облещва ми се Лаков и адамовата му ябълка отривисто подрипва в унисон със завалените му думи, издаващи кооперативно потекло и не особено елитно образование – я кажи сега, що ядеш баничка в обществения транспорт? 
- Ама как обществен транспорт, моля ви се, това ми е личната кола, мога да ви покажа документите?!?
- Ха... документи щял да ми показва! На мене ако ми трябват документи, ще си ги поискам. Не спряхте да мажете навсякъде с тия закуски. Тая баница със сирене ли е или с оная извара, дето мирише на две стада пръчове? Щото аз тука имам малко сиренье, ти ще си го платиш, че и отгоре, не се стеснявай...
Поглеждам зад него и какво да видя – цяла стена от тенекии, наредени чинно една връз друга, образуващи плътна стена покрай пътя, а пред тях – табела с надпис „ДЪРЖАВНО СИРЕНЬЕ“.
Поглеждам – в краката на Лаков една празна тенекия, с надпис „ДНЕВНА СМЯНА 6“. Нищо не мога да разбера!
- Значи, според другаря Ленин - „Човекът е обществено животно“, нали така? - продължава Лаков назидателно.
- Е как така другаря Ленин, моля ви се – това е Аристотел - „Homo est animal sociale”...
- Хайде, хайде... все много знаете вие. Обществено животно е и туй то. А пътя обществен ли е? - Обществен е! - отговаря си сам Лаков и заключава мъдро – Значи, си в обществено превозно средство и ядеш баничка. Толкова. В нарушение си! При тези си думи той се пресяга към стената от тенекии зад табелата, смъква една, вади от задния си джоб ръждива ножка и започва чевръсто и доста обиграно да реже капака на тенекията. След като изрязва съвсем равно трите страни, вдига капака, огъва го назад и доволно вади една буца бяло сирене, което гордо слага в празната тенекия.
- Тъй. Значи за баничката се разбрахме. Никвакви банички! Сега дай да видим шнорхела, водните очила, леководолазното оборудване...
- Чакайте, чакайте... как така шнорхел и какво беше там? Това е автомобил, няма такива изисквания...
- Ха! Нямало изисквания! Кой ти каза, че няма? Ами ако се скъса някоя язовирна стена и пътя плувне във вода? Ами ако се излее порой и реките придойдат? Тогава какво? Изисквания, неизисквания – това е положението. Имаш ли оборудване или не?
- Не, нямам такива работи в колата – отговарям сконфузено.
- Добре, я да запишем в протокола, че всичко трябва да се документира, да няма после пак неразбрали и недоволни. Какво казахме... яде в обществено превозно средство и няма леководолазно оборудване.
Лаков грижливо попълва в някаква бланка и след като остава доволен от написаното, бръква в държавната тенекия и прехвърля още една буца сирене в оная на дневната смяна. 
- Така. Сега да ви видим разрешителното за космически полети. 
- Моля? Какви са тези глупости, какви космически полети, опела ми е на 19 години, едвам вдигам 80 с него... Като се наложи да карам по магистралата, се свивам в аварийната, да не ме отнесе някое БМВ...
- Хайде, хайде... знаем ги тия! Стар, потрошен, а като погледнеш отдолу, по два ядрени двигателя... Всякакви сме ги виждали, няма защо да ми се правиш на тарикат. И като се скриете зад баира, форсаж нагоре, а после всичките глоби на НАСА при нас идват. Разрешителното, другарю! Пардон, господине. С това напрежение, вече не знам на работа ли съм, на инструктаж при Станишев ли... Хайде по-живо, че виж каква опашка направихме. Ако с всеки се разправям по толкова, кога ще ги прехвърля всичките тия тенекии?
- Чакайте сега, г-н Лаков, вие казахте, че сте сметник, нали? Да не би това да значи някой, който насмита шофьорите по пътищата, за да не вършат нарушения? Някаква нова инициатива на КАТ ли е това? Има ли скрити камери наоколо? Например, в тия тенекии? 
- Аз като се обадя на колегата от данъчното, ще видиш едно насмитане, аха. Сметник – значи от сметната палата. Смятам как харчиш безконтролно държавните финанси! Всичките сте такива – хъката, мъката, бедни сме, хрисими сме, а като ви остави човек, веднага си показвате рогата! Имаш ли разрешително за космически полети или не?
- Ама моля ви се, какви космически полети, погледнете ми колата, и багажника ще отворя, и отдолу вижте – нямам никакви допълнителни двигатели, сопла, задкрилки и елерони. Чисто и просто стандартна Астра, доста поочукана вече.
- Я го виж ти. Че аз ако взема да се дупя да гледам под колата на всеки, който твърди, каквото му скимне, къде ще му излезе края? Кой ще събира приходи в тая хазна? Значи, разрешително за полети нямаш. Добре-е. Я прехвърли две буци от пълната тенекия в тая тука пред тебе. А така. Да не се мокря пак. Давай сега да видим, последно, прикачния инвентар за пневматичната редосеялка и да те пускам да си ходиш, че виж каква опашка се натрупа, докато ти обяснявам...
- Вижте какво, другарю... пардон, господине! Виждате ли как ме объркахте, тази дума не съм я ползвал от години, мразя я още от детството си. Значи, никое от тези неща, които ми искате, не са регламентирани като задължителни в закона, от къде на къде ми ги искате, че и акт ми пишете за тях?
- Я го виж ти него, какъв философ се извъди! Нямало закон, нямало ала-бала. Много взехте да разбирате всичките от закони, затова сме на това дередже! Ние в Парламента вече без ръце останахме, закони да пишем за тарикати като тебе. На тоя му се приискал такъв закон, на другия друг, ние по цял ден трябва да седим и да ви угаждаме на щуротиите! Щом аз ти казвам, че трябва да имаш прикачен инвентар за пневматична редосеялка, значи трябва да имаш! Ако минеш покрай някоя нива сега и се е повредил трактора, в средата на сеитбата, как ще се притечеш на помощ, можеш ли да ми отговориш? - завършва назидателно Лаков.
- ?!?
- Не можеш я. Значи, записваме и прикачния инвентар. Ако нямаш нищо против, ще сложа две бучки и за колежката Гаджева, че днес имат заседание за рестартиране на АЕЦ-а и се налага и за нея да бачкам. Хайде, подписвай тука протокола и чакай да видим сега – една за баничката, една за водолазното, две за космическото, една плюс две за Гаджева за прикачния инвентар – значи общо седем. Седем по 114 лева буцата – общо 798 лева. Бе хайде, дай 800, няма да се циганим за 2 лева сега. Хора сме. 

Тъкмо да бръкна в портфейла, да извадя парите, и някакъв идиот с мощна КИА спортидж се наби в стената с тенекиите. Разлетяха се буци сирене, Лаков се просна на шосето, аз понечих да се метна под опела и...се събудих. Огледах се стреснато – слава Богу, Лаков не се виждаше никъде. Направих си кафе и отворих нета да видя какво-що ставало, дорде съм дремал.

Попадам на статия в Медиапул

Чета, чета и накрая си казвам – явно не само аз си пиша лошите сънища. Все пак, моите поне са си в някакъв нескопосен фейлетон. А тези на сметната палата имат претенции да са официални документи... Няма ли кой да ги посъбуди там, преди да са ги изпраскали тенекиите със сирене на мандраджиите по главите?



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kerkenez
Категория: Политика
Прочетен: 130776
Постинги: 50
Коментари: 31
Гласове: 80
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930